روزنامه آمریکایی نوشت انتخاب «یحیی السنوار» به عنوان رئیس دفتر سیاسی حماس، روابط این جنبش با ایران و محور مقاومت را تقویت خواهد کرد.

انتخاب السنوار روابط حماس با محور مقاومت را تقویت می‌کند

انتخاب السنوار به عنوان رئیس دفتر سیاسی حماس، روابط راهبردی این جنبش با ایران را تقویت کرده و پیام آن، جبهه متحد میان تهران و نیروهای محور مقاومت در مبارزه با رژیم صهیونیستی و آمریکاست.

روزنامه وال‌استریت‌ژورنال با این مقدمه نوشت: حمایت رهبران مهم حماس از السنوار به معنای آن است که حماس از راهبرد جنگ علیه اسرائیل در کنار دیگر گروه‌ها حمایت کرده‌ است. السنوار خواستار تشکیل کشور فلسطین است.

این رسانه آمریکایی نوشته است نوشت: انتخاب السنوار بیانگر تغییرات مهم در روابط حماس با ایران است. السنوار زمانی انتخاب شده که منطقه در لبه پرتگاه است، پس از کشته شدن (شهادت) فواد شکر و اسماعیل هنیه، ایران و حزب‌الله متعهد به واکنش شدند.

وال‌استریت‌ژورنال این حال ادعا کرده «السنوار که ۱۰ ماه جنگ در غزه را مدیریت کرده،به دنبال جنگی منطقه‌ای برای تاسیس کشور فلسطین است».

این رسانه مدعی شد: انتخاب السنوار تلاش‌های آمریکا برای دستیابی به توافق آتش‌بس و آزادی اسرای اسرائیلی را پیچیده می‌کند و از آنجایی که او در صدر لیست افراد تحت تعقیب اسرائیل قرار دارد مشخص نیست چگونه قرار است جنبش حماس و مذاکرات آتش‌بس را مدیریت کند.

این ادعا در حالی است که «اسامه حمدان» عضو ارشد حماس گفته مذاکرات آتش‌بس در زمان رهبری جدید حماس هم ادامه می‌یابد اما مشکل اصلی در عدم رسیدن به توافق، مواضع و سنگ‌اندازی‌های رژیم صهیونیستی است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.